tisdag 31 januari 2012

1-31 Januari 2012

Som sagt bloggen ligger jag lite efter med.
Men det är ett sressigt liv att vara hemmafru!
Ska här göra en kort sammanfattning av första månaden av det nya året.

Det är en årstid då det är grönt och fint. Har lite blommor i trädgården som blommar fint.
Men jag väntar fortfarnade med spänning på denna blomma............

Har varit knoppar hur länge som helst. Man kan undra om det kommer att bli några blommor.



Denna fina kreation fick jag av mannen och barnen på min födelsedag

.
Oskar fick i läxa att göra en egen bok!
Han fick själv rita och måla. Jag hjälpte honom att skriva.

Han var väldigt stolt över denna bok, Oskars Animal book.

Jag har fått en ny kamera så det är väldigt roligt att ta kort. Det är en stor skillnad från förra kameran.
Familjen är ute och kör, då passar jag på att ta lite kort på trafiken och lite byggnader.


JBR från Sheik Sayed motorvägen.


.

Inomhus skidbacken på Emirates Mall. Sticker ut som en kokong.


Åkte med Hildas klass på en utflykt. Först till ett ställe där man kunde se hur människor bodde förr i tiden i Dubai.
Sen till Dubai museum.

Vi var inne i en moske. Då fick Hilda prova på att vara klädd som en muslim!!!!!!!!!!

Åkte till Barsha Park en dag. Så härligt med dessa parker som har så mycket roligt.





Fika i det gröna.

Lite gymnastik övningar!



Sen hann vi inte mer i Januari.

2 kommentarer:

  1. Men HERREGUD JOHANNA!!!! Jag glömde ju DIN födelsedag!!!!! Största kramen så här någon månad efter och grattis! PUSS OCH KRAM!

    SvaraRadera
  2. Vad ni växer barn.... ;) Våra små troll som gick hos oss på Hallonet och nu är ni så stora... Oskar som gör en egen bok... Vad duktig du är!! Alva och Hilda... Våra underbara "Madicken tjejer"... Vad jag saknar er... Ska skicka massor med kramar till er alla med familjen Wikander... Härligt att se att ni har det jättebra där nere i värmen. Här är det kallt och just nu snöar det för fullt men det skall bli plusgrader senare.... Så vi har en helt vanlig Skånsk vinter... :)Sola och bada lite för mig med. Ni är så bruna och fina och stränderna ser underbara ut... Kram till er alla!!! Christina

    SvaraRadera