lördag 9 april 2011

3-9 April 2011

Magnus åkte till Jordanien den 3/4 - 7/4. Så jag har varit själv i veckan med barnen. Barnen börjar bli skoltrötta men det är två veckor kvar till påsklov. Nu har det börjat bli riktigt varmt 40 grader och det sjunker inte så värst mycket på natten. Nu är det tur man har AC men det är svårt att ställa in så det blir bra. Jag tycker det drar kallt och man får ont i nacken men det vänjer man sig säkert vid.

Söndagen den 3/4 var jag och barnen iväg och handlade nya solhattar som är ett måste nu i skolan. Det blev även lite kläder till flickorna (det var inget större behov men ibland kan man inte låta bli.) Sen blev det MC-donalds det tycker barnen om.....

Måndagen bakade jag och Oskar kanelbullar. Det är alltid lika gott.

Tisdagen åkte vi till svenska kyrkan för första gången. Det var påskpyssel till barnens glädje. Det var väldigt trevligt. Det blev varm korv med bröd och glass där.

Onsdagen så lekte Oskar med Adam på eftermiddagen. Jag och flickorna åkte hem till Linda som har en flicka som är lika gammal som Alva som går på DIA. Där var också Lina med sina barn. Så Alva och Hilda träffar lite andra barn i deras ålder. Och att dom dessutom går på den skolan som tjejerna ska börja till hösten. Det var super kul, dom lekte och hade hur kul som helst.

Torsdag förrmiddag åkte jag och Oskar tillsammans med Mikaela till ibn battuta Mall. Ett mycket trevligt ställe lite annorlunda.
På eftermiddag var vi i poolen då Oskar hade simning. Hilda blev hämtad av en annan mamma då hon var bjuden på kalas. Sen var det helg igen.

Fredagen gick åt till att fixa tills våra gäster ska komma (familjen Falkland). Inhandlade två madrasser och lite annat smått och gott. Hilda fick feber (antagligen det som Oskar hade i veckan). Så vi åkte hem så hon fick sova. Vi andra spelad junior monopol, Oskar vann stort!

Lördagen vaknade Hilda utan feber, så vi åkte och fixade det som vi inte gjort på lördagen. På eftermiddagen var det simskola för flickorna. Sen var det lek, Alva och Hilda leker att dom är muslimer.

Jag tycker mer att dom liknar påskkäringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar