lördag 16 april 2011

Sandy Beach 14-16/4

På väg till Sandy Beach....

En liten minisemester ihop med 4 andra familjer.

Alva, Hilda och Oskar i bilen.

Vi kom fram till Sandy Beach senare på kvällen.
Gick och åt en bit mat tillsammans med en annan familj.


Upp tidigt Fredagmorgon för snorkling i hopp att få se sköldpaddor.
Hildas lösa tand var ivägen för snorkeln, så den drog pappa ut........

Det slutade med att det bara var Magnus, Oskar och jag som simmade ut. Tyvärr var det grumligt i vattnet och inte så bra sikt. På vägen in bränner jag mig på en brännmanet. Det var mindre skönt och väl uppe på land gick jag till dykcentrat och fick på vinäger.
Det visade sig att det var den tiden för brännmaneter. Men simmade man bara ut 15 meter så fanns där inga. Det blev en del snorkling men vi fick aldrig se några sköldpaddor men massor med fisk.

När vi kom tillbaka skulle vi äta frukost. Snabbt fram med allt och i all hast tömmde jag ut det halvfulla vattenglaset med tanden i. Magnus tog av vattenlåset för att se om den låg där. Men den hittades aldrig. En mycket besviken Hilda men hon fick ändå besök av tandféen.
Vi tillbringade några timmar på stranden.....

Magnus fick bygga sandslott!!

Fredag kväll grillade vi alla tillsammans.

Lämnade Sandy Beach sent Lördag eftermiddag. Middag på MC donalds i Fujeirah. Stannade på Friday market på vägen hem. Handlade en palm och tomater.
En skön och avkopplande helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar