söndag 23 oktober 2011

17-22 Oktober

Hej igen!
Veckan har varit lite seg. Ont i halsen bla.
Jag har varit på föräldrarmöte på Svenska sektionen. Prea passade barnen så jag kunde åka iväg.
Susanne berättade om den nya skollagen och lite hur hon arbetar. Det är en toppen lärare så kul för barnen.

Onsdagen slutade alla barnen kl 12.15. Mem och barnen kom hem till oss och åt pizza som vi gjorde och sen blev det poolen. Kul för barnen att leka lite och även för mig att ha lite sällskap.

Magnus kom hem sent på Torsdagkväll.

Fredagmorgon hade jag lovat Alva att vi skulle ta en promenad på morgonen.
Efter frukost gick vi alla iväg. Oskar och Hilda cyklade. När vi hade kommit en bit på vägen så bestämmde vi oss för att vända så att vi kunde ta av Oskars stödhjul. Sagt och gjort, men han är en liten fegis. Magnus och Oskar tog en egen tur. Vi andra gick ner till Meadows 1 sjön, väl där så sprang Alva och jag två varv runt sjön, sen var Alva trött.
På vägen tillbaka möte vi Pappa och Oskar. Magnus var irriterad på Oskar för att han var gnällig. Jag tog över så han fick också springa en sväng. Tycker Oskar cyklar bra och när han inte vet om det så släpper jag.

Hilda och Alva iväg på poolparty till Tindra. Tanken var att Oskar och jag skulle iväg till poolen och bada men han ville hellre vara hemma och leka. Magnus var tvungen att jobba lite till!

Sedan blev det bio på eftermiddagen, Lion King i 3d. Vi skulle ha sett Dolhin Tale men den hade inte börjat gå.
Lite käk på Fridays.
Oskar gick rakt i säng när vi kom hem.
Vi andra tog ett parti Skippo, jag vann.
Lite mys i soffan innan sängen kallade.

Då var det dax för en ny runda med Alva på Lördagmorgon. Hon hade lite träningsvärk i benen sen gårdagen. Två varv blev det runt sjön.

Stranden 3 timmar mitt på dagen. Det var ok för det blåste en del så det kändes inte så varmt.


Oskar tyckte det var lite kallt när han kom upp från vattnet!!!!!!!!!!!! Typ 27-28 grader i vattnet och 35 i luften, riktigt kallt.................han kommer inte bada mycket i Sverige.





Alva och Hilda badar i vågorna.
På JBR stranden hade dom sett 2 hajar så alla fick gå upp från vattnet.
Sån tur att vi var inte på JBR utan på en annan allmän badplats på andra sidan "Palmen".

Hemma vid 14 tiden, åt en vaniljbulle och drack en smoothis.
Dax för simskola.
Grillning och god tomatsalsa stod på middags menyn.

Sen var det tävling, en tävling som mormor Lena skickade till Magnus födelsedag.
Snabbast till råttan:
Man behöver sega råttor och hallon eller lakritssnören.
Gör hål  genom en seg råtta och trä upp den på ett godissnöre.
Varje tävlande tar var sin ände av snöret i munnen.
Sedan gäller det att gnaga i sig godissnöret och först till råttan vinner.

Hilda som då saknar två framtänder hade ett problem, att hålla snöret kvar i munnen.
Först tävlade Hilda och Oskar, Hilda vann.


Alva och Hilda , Alva vann.
Magnus och jag, jag vann.
I final stod Alva och jag.





Alva segrade. Skrattade så mycket så jag kunde inte tugga.
En glad tjej som vann denna tävling.


En mycket rolig lek som uppskattades av barnen. Tack svärmor Lena!

Det var allt för denna vecka, vi ses och hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar