fredag 28 oktober 2011

23-28 Oktober

Har inte skrivit på ett tag. Blir alltid jobbigt när man ska försöka komma ihåg vad man har gjort.
Söndagen den 23 Okt. spelade jag squash med Katarina riktigt kul man märker att man blir bättre.
Storhandling på LuLu var av behov som alltid. Mycket mat går det i Skörvalds hemmet!!
Efter att hämtat Oskar körde vi hem och lagade till lite luncher som barnen kan ha med till skolan.
Pannkakor och småpizzor blev det.
Tyvärr så blev det inte något Body Balance pass för mig på kvällen.

Måndagmorgon: Magnus körde barnen till skolan så skönt att inte behöva göra detta alltid.
Hann med en del i hemmet på morgonen innan jag körde ner till stranden och gick en promenad tillsammans med Mem, Petra och Maria.


Jag tog mig ett dop i havet trots hajvarning dagen innan!!
Efter det var vi värda en frukost på Pauls. Bordet var för litet för all mat!!!!!!!!!!

På eftermidagen kom Selina och hade engelska med tjejerna.

Tisdagmorgon Magnus körde barnen igen.
Bakade och sen var det städning tillsammans med Prea.
Oskar och jag var kvar på skolan och väntade tills Alva och Hilda slutade.
Körde direkt till Spinneys och tittade i bokaffären. Barnen berättade vad dom önskade sig i julklapp.
Åt sen på Mc-Donalds. Magnus var inte hemma. Han var i Musandam.
Köpte också världens dyraste pumpa för att barnen så gärna ville ha en.Väl hemma så gröpte vi ur den och gjode den fin.

Kvällsdop i poolen med barnen alltid lika skönt och uppskattat.

Onsdag körde mina barn och grannflickan till skolan.
Gick själv till poolen och simmade på förrmiddagen.
På kvällen gick Magnus och badade med alla barnen.

Torsdag squash med min man. Första omgången blev det 15-9. Magnus vann men jag fick lite poäng så jag var ganska nöjd.
Sen tog jag ett Body Pump pass efter det.
Skulle inte hämta Oskar förrän kl 14.20 för han hade svenska.
Passade på att åka till ett Mall och handla lite. Träffade Magnus där på lunch och gick sedan och tittade på lite grejor.
Alva och Hilda skulle hem med kompisar så jag hämtade Oskar och körde ner till Jbr stranden direkt och hade en träff där med andra mammor. Jättehärligt att vara på stranden på eftermiddagen och sitta i vattnet och se solnergången.
Magnus hämtade tjejerna så vi kom hem samtidigt.
Hilda hade med sin kompis hem som skulle sova över.
Lite faijtas, film och chips sen kallade sängen.

Fredag och helg!!!!!!!! Barnen vaknade som vanligt tidigt.
Magnus tvättade bilarna under tiden som jag plockade med allt annat.
Körde hem Hildas kompis sen körde vi till Dubai Mall.
Beställde biljetter till Burj Khalifa till gästerna som skulle komma.
Även bokade bord på Mango Tree på Onsdagkväll.
Hem och plockade fram utemöblerna och tvättade och gjorde rent och fint i trädgården.
På kvällen var vi hembjudna till Magnus arbetskamrat och åt indiskt. Gott men starkt.
Alla barnen somnade i bilen när vi körde hem. Dom ville så gärna följa med och hämta kusinerna Ebba, Eleonor, morbror Magnus, Lotta och morbror Måns på flygplatsen. Men det blev inget med det!!!!!!!!!
Magnus körde iväg vid midnatt och kom hem ett par timmar senare. Planet hade varit lite försenat och det hade tagit tid i passkontrollen. Men resan hade gått bra och alla varor var välbehållna. Packade in det viktigaste på natten sen gick vi alla i säng kl.03.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar