lördag 8 oktober 2011

3-8 Oktober

Konstigt att börja veckan en Måndag.
Storhandling som vanligt. Mat går det när man ska göra 3 lunchbags om dagen.
Magnus åkte till Bagdad. Så ännu en vecka utan man.
Alva och Hilda hade lite läxa att göra efter skolan. Oskar lekte hemma hos Adam.
På kvällen lagade vi småpizzor som barnen kan ha med som lunch.
Man måste ha fantasi till alla kalla luncher som kan tänkas ätas.

Tisdagmorgon hade jag möte med ESL fröken angående Hilda.
Det visade sig att hon inte behövde ESL. Hon kan ungefär som sina klasskompisar så då blir det fel att hon skall gå iväg för att få extra hjälp.
Men någon hjälp behöver dom, vi diskuterader olika förslag men kom fram till att en "tutor" (En person som kommer hem till oss i gång i veckan) är nog det som passar tjejerna bäst.
Skulle få lite förslag på lärare som utför "tutering".
Efter mötet åkte jag hem till Linda och åt frukost med några vänner. Så trevligt, pratade om allt.
Körde direkt och hämtade Oskar, stannade kvar på skolan och åt lunch med Oskar.
Alva hade Dance Drill så det blev ytterligare en timmes väntan. Gick upp till Svensk rummet, Hilda gjorde lite läxa och Oskar ritade och så läste vi böcker och Bamsetidningar.

Efter att ha lämnat barnen i skolan onsdag morgon sprang jag en runda. Problemet är att efter rundan slutar jag aldrig att svettas. Fast man duscher så känner man sig ofräch!!!!!!!!!!!
Klipptid på Bare på Ibn. Har klippt av håret till en kort page.
Gick och tittade på alla höst/vinter kläder som har kommit till butikerna. Kommer jag att bära täckjacka och mössa om några månader?????????????

Torsdagmorgon gick jag ut hårt med ett pass Body pump. Sen blev det en frukost på klubben med ett gäng tjejer.
Alva och Hilda hade kompisar med hem. Alvas kompis Bea sov över.
Till middag hade vi hemmabakade pizzor. Film (Trolltyg i tomteskogen), popcorn, chips och Ahlgrens husvagnar.
Barnen i säng så jag och min man fick en liten stund för oss själva!!!!!!!!!!!

Vaknade 7.30 ovanligt tyst i huset. Barnen satt nere vid datorn och var inne på min facebook och skrev kommentarer till andra.
Poolen på fm. Alva, Hilda och Bea lekte för fullt. Oskar fick tid att leka med Pappa.


Lite konster med Pappa.




På eftermiddagen åkte vi till Dubai outlet Mall. Det var en besvikelse. Jag som alltid har hittat en massa fina kläder där hittade inget idag. Höst/vinter kläder hade kommit in. Jag trodde det skulle vara lite billiga sommarkläder. Fick köpt mig en hatt och två kuddar till den svarta soffan. Magnus hittade inga skor som han sökte efter. Åt middag där innan vi åkte hem.
Hemma spelade vi ett familjespel med barnen "med andra ord".
Hilda och Pappa tog ett kvällsdopp. Alva läste godnatt saga för Oskar.
Sen spelade Alva och jag Skippo.

Efter lördags frukost poolen igen, det är skönt nu när det inte är så varmt längre (37 grader).
När vi kom dit klockan 10.10 så var där inte en kotte.



Pappa och barnen fortsatte med vatten konster.......
Först Hilda.





Alvas tur. Är inte lika modig som Hilda.


Oskar kan också.....

Träning på dykning. Dom lär sig snabbt, fast så är vi ju nu en del i poolen. Skönt att gå dit nu när det inte är så jätte varmt (man hinner inte bli genomsvettig på hemvägen igen) och så är ju poolen kyld till bara 30 grader.



Alva crawlar lite.

Efter lunch skulle Alva på kalas. Magnus körde henne, han skulle fortsätta sin jakt på nya skor. Det blev två par!
Oskars simskola började innan Alva kom hem så vi stannade kvar hemma och gick dit i tid för simskolan. Alva fick springa sista vägen hemmifrån för att hinna i tid.
Hård träning för tjejerna som nu simmar på längden i bassängen. Alla fyra simsätten övas. Bröstsim, crawl, ryggsim (crawl) och fjärlisim. Dom är helt slut när simskolan är över, 30 minuter................
Bröstsim kan dom perfekt, till och med simskolefröken är imponerad, resten behöver mer träning men går verkligen frammåt. Fjärlisim däremot ser ut som ett gäng maskar på krok....inte lätt att få till den där vågrörelsen, varken Mamma eller Pappa kan visa......vi ser nog ännu roligare ut!

Vi var bortbjudna på kvällen men där blev det magsjuka så vi grillade hemma istället.
Familjekväll med Skippo, Oskar vann stort och Mamma kom sist.

Helgen är slut och imorgon är det skola igen. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar