torsdag 6 oktober 2011

25 sep - 2 okt.

Söndagmorgon vaknade vi alla lite förkylda. Det var trötta barn och mycket tjat av mamma.
Storhandling var ett måste så iväg till LuLu.
Denna vecka börjar barnens efter skolan aktiviteter. Hilda var på boll lekar idag. Alva, Oskar och jag väntar på skolan. Alva gör lite läxor och Oskar sparkar boll.
Tidig kväll då barn och en mamma var trötta.
Magnus var ute med kunder på en ökentur.
Här rider han kamel.


Måndag: för att inte anstränga mig för mycket gick jag till poolen och simmade och läste lite.
Magnus kom förbi och sa att Farnek var där hemma och skulle laga golvet där uppe.
Så det var bara att gå hem.
Magnus och jag körde och fixade lite på banken innan han åkte iväg till Oman.

Det blev ett kvällsdop med barnen.

Tisdag: Bakade pizzabullar på fm.
Simning i poolen.
Idag var det Alvas tur med efter skolan aktivitet Dance drill. Det var en glad tjej efteråt.
Alva valde Dance drill istället för att simma.

Efter kvällsmat började barnen och jag att baka en dubbelsats av kanelbullar, vaniljbullar och nutellabullar.
Ett tips, börja inte baka så sent, det tar tid...........................innan det blir klart.

Men det blev en god bulle innan sängen för alla (inte Magnus).

Onsdag: Med tanke på allt jag gjorde igår så gjorde jag inget idag!!!!!!!!!!!!!
Magnus kom hem det är alltid skönt att slippa vara själv.

Torsdag: Började dagen med ett Body Pump pass.
Handlade lite på Spinneys på vägen hem. Det var rea i en barnbutik som har fina kläder.
Oskar fick 2 shorts och 3 skjortor. Jag kan inte handla till flickorna om dom inte är med.

Grillade på kvällen med ett glas vin, det var så gott!!!!!!!!!!!

Sen stod barnen för lite underhållning.

Alva rockar.
Hida rockar.


Oskar rockar.


Hilda kör också lite tandvickning. Hennes nya tand är redan på väg.


Tanden drogs ut senare på kvällen av Pappa.

Gick till poolen och tog ett kvällsbad.

Glad Alva



Gänget med Pappa.


När vi skulle gå hem blev Oskar sur, på vad vet jag inte. Han var nog trött.
Här sitter han i duschen sötnosen.



Sen sov vi gott alla Godnatt!


Fredag: Hade chansen att sova lite längre men min inre klocka vaknade 06:45. Men jag läste till kl. 8:00.
Magnus, Hilda och Oskar gick ut och tvättade min bil.

Alva och jag fixade där inne.

Alva och jag körde iväg till Ibn Batuta och shoppade.
Lite presenter till kalas och till en Pappa som snart fyller år.
Alva fick också lite kläder.
Vi åt en god lunch innan vi körde hem.

Magnus, Hilda och Oskar var en sväng på Mall of the Emirates och lämnade in min telefon som slutade att fungera i veckan. Dopp i poolen hann dom också med.

Sen var det stortvättning ute. Balkongerna och fönstren rengjordes. Skönt när det är gjort.

På kvällen kom Fam. Klingberg och åt fajitas och tacos. Glass och jordgubbar.
Dom har 3 barn i åldrarna 9, 7 och 5 så barnen hade var sin lekkamrat.
Trevlig kväll.

Lördagmorgon kl.05:00 åkte Magnus iväg till Oman, kundbesök.
Resten av familjen sov till 8.30.
Alva och Hilda skulle på Beas kalas som var på JamJar (där får man måla på canvas tavlor).
Körde dit tjejerna kl: 11, hämtades upp av Josefins Pappa i hans C70 cabbe.

Oskar skulle på Adams 4 års kalas. Han hade tittat på tjejrna när dom hade gjort ett födelsedagskort till Bea. Så när vi kom hem skulle han göra ett till Adam. För fösta gången så fattar han pennan och skriver.
Det blev så fint då han målar av sig själv och Adam.

Själv klippt,ritat och skrivit. Så stolt!

Simskola på em.
Åt tacorester på kvällen och såg en film med barnen.
Barnen lediga från skolan imorgon så skönt.

Magnus kom hem kl.03:00 på natten.

Söndag: Oskar och Hilda följde med Magnus på jobb. Det var ju lärarnas utbildningsdag idag och Oskar ville så gärna till Pappas arbete.
Alva och jag stannade hemma och fixade lite och spelad spel.
Efter lunch gick vi till poolen och simmade och solade.
Magnus och barnen kom vid 14:30.
Vilken lycka att vara på Pappas jobb. Där fick man kakor och läsk.
Gick hemåt vid 16:00 då sa kroppen ifrån.
Kvällspromenad med barnen på kvällen, helt ok väder, inte så fuktigt.

Skönt med lite långhelg nu är det bara 4 dagar i skolan sen är det helg igen!!!!!! Godnatt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar